Εξ αφορμής: Παΐσιος πνευματικός, φιλειρηνικός, αγαπησιάρης;

Είναι από τους διασημότερους αγίους και χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, ως πνευματικός άνθρωπος, φιλειρηνικός και αγαπησιάρης. Ο λόγος για τον γέροντα άγιο Παΐσιο αγιορείτη. Στο παρών άρθρο θα εξετάσουμε αν ισχύουν τα τρία πιο πάνω χαρακτηριστικά που το αποδίδονται:

Πνευματικός;
Στα βιβλία του, Λόγοι Α'-Στ' (Εκδότης Ιερόν Ησυχαστήριον Μοναζουσών Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, 1998 έως 2012), που του έγραφαν άλλοι, διαβάζουμε μεταξύ άλλων:

(1) «Η λογική είναι βλαμμένος λόγος όχι ορθός».
(2) «Μπαίνουν άγγελοι, άγιοι από το παράθυρο, τους βλέπεις, μιλάς μαζί τους, φεύγουν… Αν πάς να τα εξετάσεις αυτά με την λογική, δεν γίνεται». 
(3) «Όταν η γυναίκα που είναι έγκυος δε θέλει το παιδί, αυτό πολλές φορές το καταλαβαίνει, τυλίγεται με τον ομφάλιο λώρο και πεθαίνει».
(4) «Οι άνθρωποι πεθαίνουν νέοι γιατί τους διαλέγει ο θεός, τους παίρνει κοντά του γιατί ο παράδεισος χρειάζεται μπουμπούκια».
(5) «Βλέπεις, πεθαίνει ένα παιδάκι, το παίρνει αγγελούδι ο Χριστός και κλαίνε και οδύρονται οι γονείς, ενώ έπρεπε να χαίρονται, γιατί που ξέρουν τί θα γινόταν, αν μεγάλωνε;».
(6) «Οι αρρώστιες βοηθούν τους ανθρώπους να εξιλεωθούν, όταν δεν έχουν αρετές... Το καλό που προσφέρει η αρρώστια, η υγεία δεν μπορεί να το δώσει...».
(7) «Η αναπηρία είναι ευλογία από τον θεό...».

Το ερώτημα που εγείρεται είναι το εξής: «Πρόκειται για βαθιά πνευματικό άνθρωπο ή για την προσωποποίηση του βαθύ πνευματικού μεσαίωνα;».

Φιλειρηνικός;
Προφήτεψε πάντως αρκετούς πολέμους και είμαι σίγουρος ότι κάπου θα έχετε διαβάσει ένα σχετικό δημοσίευμα στα κοινωνικά δίκτυα. Αν όχι, σας παραπέμπω να διαβάσετε μερικές πολεμικές ιαχές, υπό μορφή προφητειών, στα βιβλία: 

(1) π. Χριστόδουλου Αγγέλογλου, Σκεύος Εκλογής (Ιερό Γυναικείο Ησυχαστήριο «Παναγία η Φοβερά Προστασία», 2012), 
(2) Νικόλαου Α. Ζουρνατζόγλου, Μαρτυρίες Προσκυνητών: Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924–1994 (τόμοι α' και β') (Εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία, 2013) και 
(3) Ησαΐα Κωνσταντινίδη, Γέροντας Παΐσιος. Τα μελλούμενα. Όσα πρόκειται να συμβούν (M-Press, 2013). 

Περιττό να σας πω ότι τις αντέγραψε από τον Κοσμά τον Αιτωλό. 

Αγαπησιάρης;
Τέλος, όσον αφορά στα μηνύματα αγάπης που εξέπεμπε, παραθέτω αποσπάσματα από τα προαναφερθέντα βιβλία, για να αντιληφθείτε πόσο... αγαπησιάρης ήταν. Τα όρια της αγάπης του έφταναν κοντά στην... ιερή τζιχάντ:

(1) «Ο θεός... θα πατάξει όλα τα άπιστα έθνη και θα τα καταδιώξει. Και θα ερημωθεί η Αίγυπτος».
(2) «Θα πέσει χολέρα στην Τουρκία και θα αποδεκατιστούν από την αρρώστια οι Τούρκοι».
(3) «Προσπάθησε να βοηθήσεις το παιδί σου να χαρεί που έχει ένα μάτι. Να αισθάνεται ότι είναι μάρτυρας. Πολλούς μάρτυρες τους έβγαζαν τα μάτια...».

Σύμφωνα με τον Τάσο Ασλανίδη, δημοσιογράφο και ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας Thestival.gr, αρκετές δεκάδες χιλιάδες πιστών επισκέπτονται κάθε χρόνο, παραμονή και ανήμερα της 12ης Ιουλίου, ημέρα μνήμης του θανάτου του αγίου, την Ιερά Μονή Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης και προσκυνούν τον τάφο του, κάτι που ο ίδιος επικροτεί και και υπερασπίζεται.

Διαβάστε σχετικά:
Όποια οδό και αν ακολούθησες άγιε, το ποίμνιο πάλι θα σε προσκυνά


Σχόλια

  1. Προς κοφοίς αποπέρδεις! Η αμορφωσιά και η έλλειψη κριτικής είναι το κύριο χαρακτηριστικό των εξελληνισμένων Εβραιορωμιών. Τρέχουν πίσω από χαϊμαλιά, καθρεφτάκια και κόκκαλα. πέφτουν στα γόνατα και προσκυνάνε μια παγανιστική θρησκεία του Χανανίτη θεού του ήλιου Ελ ή Γιαχβέ. Ούτε και σε αυτό το ελάχιστο δεν έμοιασαν οι εβραιοπροσκυνημένοι νεοέλληνες. Ποτέ οι Αρχαίοι Ελληνες δεν προσκυνούσαν γονατίζοντας μπροστά στους θεούς τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε φιλοσοφικό επίπεδο, το οποίο προσωπικά με ενδιαφέρει, το χάσμα ανάμεσα στην αρχαία ελληνική θρησκεία και την ορθοδοξία είναι αγεφύρωτο. Η πρώτη έχει στοιχεία ορθολογισμού και επιστημονικής σκέψης, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα την τελετουργική πτυχή της.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου