Ένα νεογέννητο παιδί στην Κύπρο, αφού μεταφερθεί από την κλινική στο σπίτι, ακολουθεί τη διαδικασία του σαραντισμού. Η μητέρα, έπειτα από σαράντα ημέρες, το πάει στον ναό, κατά το πρότυπο του Κυρίου (σύμφωνα με τις διατάξεις του μωσαϊκού νόμου), για να το εισάγει σε αυτόν, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να βαπτισθεί και συμμετάσχει στην εν Χριστώ λατρευτική ζωή. Αφιερώνεται στον θεό και του διαβάζονται τέσσερις θρησκευτικές ευχές.
Στη συνέχεια, προτού συμπληρώσει το πρώτο έτος της ζωής του, βαφτίζεται με τις ευλογίες του προφήτου Σαμουήλ και του βασιλέα Δαυίδ, ώστε να καταστεί δούλος η δούλη του θεού. Στο τέλος της τελετουργίας του κρεμάνε Χριστό και Παναγία στα ρούχα με καρφίτσα.
Στην ηλικία των δύο ετών περίπου, οι γονείς ή οι παππούδες του βάζουν πλέον ένα σταυρό στον λαιμό, ένα ή περισσότερα κομποσκοίνια στον καρπό ή και τα δύο χριστιανικά σύμβολα.
Έπειτα πάει στο σχολείο, όπου μπαίνει σε τάξεις με ορθόδοξα εικονίσματα σε περίοπτες θέσεις, συνήθως πάνω από τον πίνακα, ενώ πριν ξεκινήσει μάθημα προσεύχεται. Συμμετέχει επίσης σε άλλες θρησκευτικές τελετουργίες, όπως αγιασμούς, εκκλησιασμούς, προσκυνήματα, συμπεριλαμβανομένων και λειψάνων, διανομή θρησκευτικών εντύπων, επισκέψεις ιερέων και εξομολογήσεις. Διδάσκεται θρησκευτικά, ένα «μάθημα» αμιγώς ομολογιακό και εκτίθεται σε θρησκευτικά μηνύματα μέσω άλλων μαθημάτων, όπως τα ελληνικά, η μουσική, η ιστορία, καθώς και δράσεων, όπως οι σχολικές γιορτές.
Καθημερινά όταν σχολάζει το παραλαμβάνουν συνήθως οι παππούδες. Στο αυτοκίνητό τους όλο και κάποιο θρησκευτικό σύμβολο θα κρέμεται από το κεντρικό καθρεφτάκι, ενώ στο σπίτι τους θα υπάρχει τουλάχιστον ένα εικονοστάσι και μερικές άλλες ορθόδοξες εικόνες αναρτημένες ή τοποθετημένες σε διάφορα σημεία και χώρους. Το παιδί βλέπει επίσης θρησκευτικά σύμβολα, κάθε μορφής, υλικού ή μεγέθους, στα σώματα των γονέων, συγγενών, δασκάλων και συμμαθητών του. Αυτά βρίσκονται παντού στη θρησκόληπτη κυπριακή κοινωνία, αρκεί να τα παρατηρήσεις.
Συνοψίζοντας, στην εποχή της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης τα παιδιά στην Κύπρο διδάσκονται ακόμα τη θεογονία του πηλού και τους πρωτόπλαστους, την παρθενογένεση και τη νεκρανάσταση του Χριστού ως γεγονότα και γενικώς, μέσα από μια αδιάκοπη λεκτική και οπτική πλύση εγκεφάλου, κατηχούνται σε ένα θρησκευτικό δόγμα που δοξάζει ένα υπερφυές πνευματικό ον που κατοικεί στον ουρανό, περιτριγυρίζεται από αγγέλους, χερουβείμ και σεραφείμ, αντιμάχεται τον διάβολο, τους σατανάδες και τους δαίμονες, διευθύνει τον παράδεισο και την κόλαση και ελέγχει τους ανθρώπους αν ακολουθούν τις δέκα εντολές του. Ο πνευματικός μεσαίωνας των σκοτεινών αιώνων είναι ακόμα εδώ.
Διαβάστε σχετικά:
Η Ινδιάνα Παναγία και ο Μεσαίωνας μέσα μας
Διαβάστε σχετικά:
Η Ινδιάνα Παναγία και ο Μεσαίωνας μέσα μας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου