Εξ αφορμής: Παΐσιος πνευματικός, φιλειρηνικός, αγαπησιάρης;

Είναι από τους διασημότερους αγίους και χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, ως πνευματικός άνθρωπος, φιλειρηνικός και αγαπησιάρης. Ο λόγος για τον γέροντα άγιο Παΐσιο αγιορείτη. Στο παρών άρθρο θα εξετάσουμε αν ισχύουν τα τρία πιο πάνω χαρακτηριστικά που το αποδίδονται:

Πνευματικός;
Στα βιβλία του, Λόγοι Α'-Στ' (Εκδότης Ιερόν Ησυχαστήριον Μοναζουσών Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, 1998 έως 2012), που του έγραφαν άλλοι, διαβάζουμε μεταξύ άλλων:

(1) «Η λογική είναι βλαμμένος λόγος όχι ορθός».
(2) «Μπαίνουν άγγελοι, άγιοι από το παράθυρο, τους βλέπεις, μιλάς μαζί τους, φεύγουν… Αν πάς να τα εξετάσεις αυτά με την λογική, δεν γίνεται». 
(3) «Όταν η γυναίκα που είναι έγκυος δε θέλει το παιδί, αυτό πολλές φορές το καταλαβαίνει, τυλίγεται με τον ομφάλιο λώρο και πεθαίνει».
(4) «Οι άνθρωποι πεθαίνουν νέοι γιατί τους διαλέγει ο θεός, τους παίρνει κοντά του γιατί ο παράδεισος χρειάζεται μπουμπούκια».
(5) «Βλέπεις, πεθαίνει ένα παιδάκι, το παίρνει αγγελούδι ο Χριστός και κλαίνε και οδύρονται οι γονείς, ενώ έπρεπε να χαίρονται, γιατί που ξέρουν τί θα γινόταν, αν μεγάλωνε;».
(6) «Οι αρρώστιες βοηθούν τους ανθρώπους να εξιλεωθούν, όταν δεν έχουν αρετές... Το καλό που προσφέρει η αρρώστια, η υγεία δεν μπορεί να το δώσει...».
(7) «Η αναπηρία είναι ευλογία από τον θεό...».

Το ερώτημα που εγείρεται είναι το εξής: «Πρόκειται για βαθιά πνευματικό άνθρωπο ή για την προσωποποίηση του βαθύ πνευματικού μεσαίωνα;».

Φιλειρηνικός;
Προφήτεψε πάντως αρκετούς πολέμους και είμαι σίγουρος ότι κάπου θα έχετε διαβάσει ένα σχετικό δημοσίευμα στα κοινωνικά δίκτυα. Αν όχι, σας παραπέμπω να διαβάσετε μερικές πολεμικές ιαχές, υπό μορφή προφητειών, στα βιβλία: 

(1) π. Χριστόδουλου Αγγέλογλου, Σκεύος Εκλογής (Ιερό Γυναικείο Ησυχαστήριο «Παναγία η Φοβερά Προστασία», 2012), 
(2) Νικόλαου Α. Ζουρνατζόγλου, Μαρτυρίες Προσκυνητών: Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924–1994 (τόμοι α' και β') (Εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία, 2013) και 
(3) Ησαΐα Κωνσταντινίδη, Γέροντας Παΐσιος. Τα μελλούμενα. Όσα πρόκειται να συμβούν (M-Press, 2013). 

Περιττό να σας πω ότι τις αντέγραψε από τον Κοσμά τον Αιτωλό. 

Αγαπησιάρης;
Τέλος, όσον αφορά στα μηνύματα αγάπης που εξέπεμπε, παραθέτω αποσπάσματα από τα προαναφερθέντα βιβλία, για να αντιληφθείτε πόσο... αγαπησιάρης ήταν. Τα όρια της αγάπης του έφταναν κοντά στην... ιερή τζιχάντ:

(1) «Ο θεός... θα πατάξει όλα τα άπιστα έθνη και θα τα καταδιώξει. Και θα ερημωθεί η Αίγυπτος».
(2) «Θα πέσει χολέρα στην Τουρκία και θα αποδεκατιστούν από την αρρώστια οι Τούρκοι».
(3) «Προσπάθησε να βοηθήσεις το παιδί σου να χαρεί που έχει ένα μάτι. Να αισθάνεται ότι είναι μάρτυρας. Πολλούς μάρτυρες τους έβγαζαν τα μάτια...».

Σύμφωνα με τον Τάσο Ασλανίδη, δημοσιογράφο και ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας Thestival.gr, αρκετές δεκάδες χιλιάδες πιστών επισκέπτονται κάθε χρόνο, παραμονή και ανήμερα της 12ης Ιουλίου, ημέρα μνήμης του θανάτου του αγίου, την Ιερά Μονή Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης και προσκυνούν τον τάφο του, κάτι που ο ίδιος επικροτεί και και υπερασπίζεται.

Διαβάστε σχετικά:
Όποια οδό και αν ακολούθησες άγιε, το ποίμνιο πάλι θα σε προσκυνά


Σχόλια

  1. Προς κοφοίς αποπέρδεις! Η αμορφωσιά και η έλλειψη κριτικής είναι το κύριο χαρακτηριστικό των εξελληνισμένων Εβραιορωμιών. Τρέχουν πίσω από χαϊμαλιά, καθρεφτάκια και κόκκαλα. πέφτουν στα γόνατα και προσκυνάνε μια παγανιστική θρησκεία του Χανανίτη θεού του ήλιου Ελ ή Γιαχβέ. Ούτε και σε αυτό το ελάχιστο δεν έμοιασαν οι εβραιοπροσκυνημένοι νεοέλληνες. Ποτέ οι Αρχαίοι Ελληνες δεν προσκυνούσαν γονατίζοντας μπροστά στους θεούς τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε φιλοσοφικό επίπεδο, το οποίο προσωπικά με ενδιαφέρει, το χάσμα ανάμεσα στην αρχαία ελληνική θρησκεία και την ορθοδοξία είναι αγεφύρωτο. Η πρώτη έχει στοιχεία ορθολογισμού και επιστημονικής σκέψης, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα την τελετουργική πτυχή της.

      Διαγραφή
  2. 1) Ο Ιησους ευλογησε τα παιδια και την αγαθοτητα του λεγοντας οτι αυτα και αυτοι που θα εχουν την αγαθοτητα τους θα πανε στην Βασιλεια των Ουρανων. Οποτε σωστα ειπε ο Παισιος οτι τα παιδια που φευγουν ειναι μπουμπουκια που πανε στον Παραδεισο
    2) Οι αρρωστιες και ολες οι δοκιμασιες ειναι ευκαιριες για να μετανοησουμε. Οι δυσκολιες χρειάζονται για να δοκιμαζεται η πιστη μας
    3) Το γεγονος οτι και ο Πατροκοσμας και ο Παισιος προφητευσαν πολεμο δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι τις αντεγραψε
    4) Ψαξτε καναν συμβολισμο. Αλλα χρειάζεται μυαλο. Λεγοντας οτι θα πεταχτουν τα απιστα εθνη δεν εννοει ολους τους μη χριστιανους. Οι καλοι ανθρωποι ολων των Θρησκειων θα σωθουν. Οι κακοι ακομα και χριστιανοι οχι. Και λεγοντας θα καουν δεν εννοουμε κυριολεκτικα. Ο Παραδεισος και η Κολαση ειναι καταστασεις. Στην Κόλαση δεν αγαπας ουτε αγαπιεσαι. Νομιζω αυτη ειναι η χειροτερη τιμωρια. Για χωλερα στην Τουρκια ποτε δεν μιλησε. Ειπε οτι οι Τουρκοι θα πληρωσουν.
    5) Με ξεπερνα πραγματικα το γεγονος οτι θεωρείται πιο λογικη την υπαρξη του Δωδεκαθεου. Πρωτα απο ολα ο Θεος ειναι απειρος. Το Δωδεκαθεο δημιουργηθηκς απο Τιτανες και αυτοι εγιβαν απο αλλου. Το οτι βγηκαμε απο τις πετρες του Δευκαλίωνα ειναι πιο λογικο? Το οτι οι Θεοι μαλωναν για ενα μηλο ειναι πιο λογικο? Το οτι οι Θεοι ηταν εγωιστες και σεξομανεις ειναι πιο λογικο? Μιλαμε παντα για τον Θεο και για ανθρωπους.
    6) Η επιστημη δικαιωνει ολο και πιο πολυ την Αγια Γραφη αλλα το αγνοείται.
    7) Εμεις γονατιζουμε για να δειξουμε σεβασμο και αφοαιωσει στους Αγιους μας, στην Παναγια, Τον Ιησου και τον Θεο.
    8) Οι αρχαιοελληνικες ικεσιες γινονταν με γονατισμο και αγγιγμα πιγουνιου. Οι αρχαιοι ηξεραν να σεβονται. Ακομα και ανυπαεκτους Θεους. Εσεις νεοπαγανιστες ειστε αναξιοι να λεγεστε πιο Ελληνες και να μας λετε Εβραιους.
    10) Γιατι ειμαστε Εβραίοι? Ξερετε τιποτα απο τα εθιμα και την Θρησκεια μας? Απλως επειδη ο Ιησους ηταν Εβραιος μας λετε Εβραιους. Αρα και το Βυζαντιο (που εσωσε την αρχαιοελληνικη φιλοσοφία) , Οι αγωνιστες του 21, του 40 που χρωσταμε την Ελευθερια μας ειναι Εβραιοι. Και ειστε Έλληνες εσεις? 5000 ανοητοι? Οι αρχαιοι Ελληνες αμεσως εγιναν Χριστιανοι. Και πιο πριν κατηγορουσαν την σταση των και καλα θεων σας. Οπως ο Ευριπιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου